lørdag 25. juni 2011

God sommer !

Da tar jeg ferie, både fra hage og blogg-verden! Her er noen bilder fra dagens rundtur :

Min favoritt busk i hagen! Blomstringen er helt fantastisk og i år kom blomsterfloret 3 uker tidligere enn i fjor, så jeg gikk ikke glipp av den før jeg dro på ferie !

Selvdyrket lilla petunia, den ser litt blå ut på bildet. Trodde den var litt mer hengete, men kan jo hende den henger etterhvert...

En annen lyselilla petunia, kjøpt på plantasjen, syns den dufter så nydelig!


Denne gamle rosen blei mer eller mindre revet opp av jorda før terrassen blei bygd, trodde ikke den ville overleve, men i år står den med nesten 40 knopper :)

Selvdyrket bergnellik, som stortrives i tørre omgivelser i steinbedet mitt, er spent på om den kommer med blomster i år...


Hvit cosmos er begynt  å blomstre :)

Blå akeleie.

Min kjære handyman har laget et nytt bed ved inngangspartiet, er et skyggebed dette her, så jeg er spent på om rosen Spry constance kommer til å trives her.

Lys rosa akeleie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar